Cultuurlijn: Kunst
Natuurlijk gaan jouw leerlingen zelf aan de slag! Ze maken bijvoorbeeld een 3D werk, bespelen een muziekinstrument of voeren een dans uit. Ook het beleven van kunst maakt onderdeel uit van de cultuurlijn. De leerlingen zien een film, luisteren naar een verhalenverteller of bezoeken een theatervoorstelling. Leren reflecteren op een (eigen) kunstwerk én op het werkproces is een belangrijk leerdoel. Door op deze manier met kunst bezig te zijn ontwikkelen jouw leerlingen vakoverstijgende vaardigheden, zoals analyseren, creëren, evalueren, plannen en samenwerken.
Per 1 januari 2017 heeft er een wijziging plaatsgevonden in de vergoeding vanuit jouw gemeente: Doet jouw school mee aan het programma ‘Cultuureducatie met Kwaliteit’? Dan kan elke groep van jouw school gesubsidieerd deelnemen aan één cultuureducatieve les gedurende schooljaar 2017-2018. Wil je meer lessen boeken, neem dan contact op met jouw cultuurcoach om de mogelijkheden te bespreken.
Kantjil is jarig – groep 1/2
Op reis door Indonesië – groep 3 t/m 6
Geisha en Samoerai – groep 5
Stoere helden en schattige beesten – groep 6
Van kimono tot kalligrafie – groep 7
Toverlapje (basis-project) – groep 1/2
De Ijsbeer (basis-project) – groep 1/2
Slapstick | Grappen zonder te praten – groep 3 t/m 5
De Notenkraker – groep 3 t/m 5
Hoeden en petten (basis-project) – groep 3 t/m 5
Emoties (basis-project) – groep 3 t/m 5
Jeugdtheaterhuis… Er was eens! – groep 3 t/m 6
Recycle kunst – groep 3 t/m 8
Landschapskunst – groep 4 t/m 6
Jeugdtheaterhuis… Speel je eigen sprookje! – groep 4 t/m 8
Musicalexperience – groep 5 t/m 7
Hollandse meesters | Op reis met Van Gogh – groep 5/6
Leren door voelen (basis-project) – groep 6 t/m 8
Robots (basis-project) – groep 6 t/m 8
Trucage in fotografie – groep 6 t/m 8
Bericht aan de toekomst – groep 7/8