Welke cultuurlijn het beste aansluit op de wensen en het curriculum van jouw school bespreken wij graag in een persoonlijk gesprek. In dit persoonlijke gesprek inventariseren we waar jouw school zich mee bezig houdt en hoe we dit kunnen aanvullen of verstevigen.
Ook hulp nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen je graag!
Dit maakt het soms lastig om richtlijnen aan te geven op het gebied van cultuureducatie. Wij helpen je graag bij het opzetten van een cultuurbeleid voor jouw school. In een persoonlijk gesprek inventariseren wij waar jouw school nu staat en waar jullie met de school heen willen. Door dit in kaart te brengen kunnen we een vertaalslag maken naar concrete programma’s.
Interesse? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen je graag!
Dit is een richtinggevend, inhoudelijk overzicht van de kennis, vaardigheden en attituden – tezamen competenties – waarvan basisscholen in deze regio het belangrijk vinden dat leerlingen ontwikkelen in hun culturele loopbaan.
Belangrijke competenties zijn onder andere:
- cultureel (zelf)bewustzijn/reflectief vermogen
- creatief vermogen
- receptief vermogen
- (re)productief vermogen
Dit kader dient als een gemeenschappelijke “taal” waarmee we de samenwerking tussen scholen en de culturele omgeving willen versterken. Als beide partijen beter weten wat er bij elkaar speelt sluit het programma beter aan. Wij creëren de programma’s graag samen met de scholen en de culturele sector om zo tot het beste resultaat te komen.
Wil je weten hoe je het referentiekader kunt toepassen in je eigen school, dan is de cursus Referentiekader Cultuureducatie in de praktijk wellicht iets voor jou!
De teksten bestaan uit informatie over onze cultuurlijnen en het referentiekader cultuureducatie Holland Rijnland. Haal uit de teksten wat bij jouw school past. Op de plekken waar [……] staat, kun je zelf concrete voorbeelden of keuzes invullen. Veel succes gewenst!
Download hier de PDF