Wij denken hierin graag met je mee. In een persoonlijk gesprek brengen we jullie wensen en doelgroep in kaart. Welke wegen kunnen er dan ingeslagen worden en hoe pak je dit aan? Is het handig om een cursus te volgen of moet er juist nieuw lesmateriaal ontwikkeld worden?
Wil je graag antwoord op deze vragen? Neem dan contact met ons op. We komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.
Naast een adviesgesprek bieden we ook mogelijkheden aan voor scholing. Dit doen wij door middel van diverse cursussen. Een goed voorbeeld hiervan is de cursus ICC (Interne CultuurCoördinator). In deze cursus leer je o.a. hoe je een beleidsplan schrijft en vergroot je jouw kennis en inzicht in cultuureducatie.
Bekijk hier alle informatie over onze scholingsprogramma’s.
Dit is een richtinggevend, inhoudelijk overzicht van de kennis, vaardigheden en attituden (de competenties) waarvan basisscholen in deze regio het belangrijk vinden dat leerlingen die in hun culturele loopbaan ontwikkelen. Belangrijke competenties zijn onder andere:
- cultureel (zelf)bewustzijn/reflectief vermogen
- creatief vermogen
- receptief vermogen
- (re)productief vermogen
Dit kader dient als een gemeenschappelijke “taal” waarmee we de samenwerking tussen scholen en de culturele omgeving versterken.
Wil je weten hoe je het referentiekader kunt toepassen? Dan is de cursus Referentiekader Cultuureducatie in de praktijk wellicht iets voor jou!
Bekijk hier alle informatie over het scholingsprogramma.
Dit is een richtinggevend, inhoudelijk overzicht van de kennis, vaardigheden en attituden (de competenties) waarvan basisscholen in deze regio het belangrijk vinden dat leerlingen die in hun culturele loopbaan ontwikkelen.
Bekijk hier de informatie over de landelijke regels.